RSS

dijous, 14 d’abril del 2011

Empanada de tonyina - Termomix


Aquesta recepta és de les més antigues de tinc. La vaig fer la Pasqua del 2009 que dur-la al darrer dia de campament de les meves filles perquè ens vàren demanar als pares que portéssim alguna cosa per menjar junts. La recepta la vaig collir de la meva mare perquè la vaig trobar molt senzilla i l'he reconvertida per la Termomix. El resultat és el mateix.

Ingredients:

Farcit:

•500 gr tonyina en oli

•130 gr de ceba

•3 grans d'all

•100 gr de pebre vermell

•100 gr de pebre verd

•50 gr d'oli d'oliva

•2 ous durs

•sal i pebre

Massa:

•500 gr de farina

•150 gr d'aigua

•100 gr d'oli ( es pot aprofitar el del sofregit)

•50 gr de vi blanc

•1 sobre de llevat sec de forner

•1 cucharadita de sal

•1 pessic de sucre

Elaboració:

farcit:

Trossegem la ceba, els alls i els pebrots, 6 segons, vel 3 i 1/2. Reservem

Afegim l'oli i fem el sofregit, 25 minuts, 100 graus, vel 1.

Afegim la tonyina esmicolada,sal i pebre i barregem ben tot, deixem refredar abans d'emplenar l'empanada, millor fer-ho el dia anterior.

Massa: en el got tots els ingredients menys la farina tamitzada i el llevat, programem 1 minuts, 40º, vel 2.

Afegim la farina i el llevat, i posem 20 segons, vel 6, i a continuació, 3 minuts en vel. espiga. separem la massa en dues parts, una més gran que serà la base, i l'altra més petita per cobrir-la. Amb una llauna, estenem la massa, en una superfície antiadherent, i la col·loquem en el motlle de forn, posem el farciment, i els ous durs a rodanxes per la superfície, cobrim amb la resta de massa i segellem les vores, pinzellem amb ou batut.

Amb el forn precalentit a 200 graus, enforman 30-40 minuts, o fins que aquest daurada.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
imagenes de amor