RSS

diumenge, 20 de març del 2011

Pastís de llimona i taronja - Thermomix


Aquest pastís m'ha sortit de miracle, i damunt és bó!!! Estic molt satisfeta, per què la recepta original l'he treta, com no pot ser d'una altre del receptari de canecositas i havia de servir per celebrar el sant del meu "cari" (Sant Josep) i aprofitar una partida de llimones que m'havien regalat i no es volia deixar de banda i, a més ja m'arrossegaven una sèrie de taronges que es començaven a tudar. D'aquest manera, aprofitant tantes avinenteses, vaig posar-me en marxa. El problema va ser que, en el moment de fer la recepta, me catchis!!! no tenc llet condensada!!! idò a improvitzar!!! I damunt m'ha sortit bé!!!! és increïble!!!.

Ingredients:
1 planxa de pasta de fulls (comprada al super)
200 gr de llet condensada ( la meva modificació será: 100ml de llet+100ml de nata+100gr de sucre+1 fulla de gelatina neutra*)
100ml de nata
El suc de 2 llimones
Ratlladura d'1 llimona ( només la part groga)
El suc d'1 taronja
3 ous ( separats els vermells dels blancs)
Preparació:
1.- Folrar un motlle rodó amb la pasta de fulls i cobrir-ho amb paper d'alumini per a que la massa conservi la seva forma ( més o menys!). Es punxa la massa amb una forqueta per a que no pugi i s'enforna a 180º durant 10-15 minuts. Després es treu i es reserva.
2.- Separar els vermells dels blancs i pujar el blancs a punt de neu dura ( has de poder possar el bol cap per avall i que no caigui). Es reserva a la gelera.
3.- Al tassó de la Thm es mesclen, els vermells, la nata, la llet, el sucre ( tot això seria la llet condensada), la ratlladura de la llimona i els sucs, sense la papallona, 20 segons, vel 4.
4.- *Hidratar una fulla de gelatina i afagir-ho al tassó, posant 5 minuts, 60 º, vel 4.
* aquesta passa seria innecessària d'haver tingut la llet condensada, i le vaig posar un poc de temperatura per tal que la gelatina es fonguès. Quan finalitza el procés s'ha d'esperar a que es refredi un mica abans de mesclar-ho amb el merengue.
5.- En el mateix bol que hem pujat el blancs, ara afagiren la mescla resultant, a poc a poc, fent moviment envolvents amb una espàtula a fi de que no baixi i tengui més consistència de mousse.
6.- Trebucar la mescla damunt els fulls i coure al forn a 180º, durant 20-25 minuts (s'ha d'haver dorat lleugerament -la meva és un poc massa-). Retirar del forn i servir-la freda. Aqui teniu una altra imatge del tall i més aprop. Respecte de l'original, s'ha de dir que m'ha sortit més baixeta per què encara estava massa calenta quan ho vaig mesclar amb els blancs pujats, però va sortir molt bona.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
imagenes de amor